Kakovostne zvočnice in e-knjige na: logo

Kakovostne zvočnice in e-knjige na: logo

supermoči hero pogled marec 2024

Supermoč(i)

Pomembno je, da se zavedamo naših spretnosti, dobrih lastnosti, veščin in močnih področij ter jih ne povezujemo z delom oziroma aktivnostjo, ki jo opravljamo

Otroci so se v šoli pogovarjali o svojih dobrih lastnostih in področjih, kjer so močni, kjer imajo zase občutek, da jim je že uspelo razviti določene veščine in spretnosti. Učiteljica je za opis teh veščin izbrala besedo »supermoč«.

Po uvodu učiteljice so otroci opisovali svoje »supermoči«. Večina otrok je kot primere svojih »supermoči« izbrala opise področij, kjer so dobri. Tako so npr. fantje pogosto povedali, da so dobri v nogometu, karateju, teku, tudi kuhanju. Deklice so opisovale, da so dobre v kuhanju, pečenju, risanju, ustvarjanju s papirjem, baletu. Morda sta dva ali trije otroci od petindvajsetih znali opisati svojo dobro lastnost, kot je npr. prijaznost, rad pomagam, dobro poslušam, sem natančen.

Kako lepo bi bilo, če bi se z otroki, pa ne le z njimi, večkrat pogovarjali in drug z drugim podelili, katere dobre lastnosti, veščine in spretnosti opazimo in cenimo drug pri drugem. Najpogosteje to slišimo na pogrebu. Ob zadnji taki priložnosti, na pogrebu petdesetletne sestrične, sem pomislila, kako lepo bi bilo, če bi imela priložnost slišati vse svoje dobre lastnosti in prispevke skupnosti, ko je bila še živa. Kar predstavljam si jo, s kakšnim zagonom in navdihom bi se lotila uresničevanja svojih zamisli. 

Pomembno je, da se zavedamo naših spretnosti, veščin in močnih področij in jih ne povezujemo z delom oziroma aktivnostjo, ki jo opravljamo. To namreč postane problem, ko npr. otrok preneha vaditi nogomet, balet in kar naenkrat »izginejo« tudi njegovi talenti. S tem ostanejo »brez močnih področij«, zato se zniža samopodoba, kar se še posebej kaže v vedenju in stiskah tistih otrok, ki v šoli niso uspešni. Podobno se nam odraslim zgodi, ko se poistovetimo s službo in delom, ki ga opravljamo, in motivi, ki nas pri tem vodijo. Zavedati se moramo, da smo več kot to, kar delamo. Smo več kot služba, ki jo opravljamo. 

Stiske, občutek nemoči in neuspeha se v šoli kažejo na raznolike načine. Otroci, ki se ne počutijo uspešni, pogosteje žalijo, zmerjajo in podcenjujejo sovrstnike. Podobno se vedemo tudi odrasli. Pretirano izražanje samozavesti in kritiziranje je obrambni mehanizem in kompenzacija za nemoč, nesamozavest in ranljivost. 

Zavedanje spretnosti, veščin in močnih področij posameznika prinaša boljše počutje in samopodobo. Ko smo pomirjeni sami s seboj, ko se počutimo uspešni, ne potrebujemo teptati, soditi drugih, nismo nevoščljivi in zavistni. V tem smo si vsi ljudje enaki, ne glede na starost. 

Kdo ste, ko niste mama, oče, mož, žena, učiteljica, kuharica, zdravnik …?

Kaj so vaše supermoči? Katere so supermoči vašega najboljšega prijatelja, sodelavca, znanke?

Članek je bil objavljen v reviji Pogled

Pogled o različnih vidikih vzgoje in starševstva piše poglobljeno, tehtno in praktično. Zaupanja vredne vsebine pišejo znani slovenski strokovnjaki z različnih področij.

pogled_2024_marec_naslovnica1100px
Revija Pogled

Pogled lahko pridobite kot brezplačno starševsko prilogo ob naročilu otroških revij Cicido in Ciciban.

Menu